Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zooltjes

• marina Louw

Kan je aan de zooltjs van een kitten zien of hij ligt of donker wordt?

Bij een blauw korthaar zijn de zooltjes toch donker gekleurd?

Hoe lichter het blauw hoe lichter de zooltjes?

Ik vraag dit omdat mijn kitten van 14 weken zooltjes heeft met zwart en heel licht rose.

Mijn andere brit, ook blauw maar veel donkerder, heeft hele zwarte zooltjes.

Heeft Lilac roze zooltjes?

Eigenlijk moet ik wel lachen om mijn vraag straks zit iedereen onder de voetjes van hun britje te kijken.

• Ilja (webmaster)

Ze zijn wel lekker zacht, zie zooltjes!

Ik zou je vraag graag door willen sturen naar een mailinglijst met meerdere kenners. Misschien dat zij het antwoord weten. Laat je me even weten of je het goed vindt dat ik je vraag doorstuur?

Groetjes,

Ilja

• Marieke

Ik heb geen flauw idee. We hebben nu een nestje met 5 blauwe kittens en 2 lilac kittens. Dus ik heb maar even de voetjes bekeken (wat een schattige dingetjes eigenlijk he: voetzooltjes). De lilacjes hebben inderdaad roze zooltjes en de blauwe hele donkere. Ondanks dat de blauwe kittens qua vacht wel verschillende tinten blauw hebben, zijn de kleur van de voetzooltjes gelijk.

Succes ermee.

• Ria

Hoi.

Nu die voetzooltjes zijn in het begin(blauw of lilac)ROSE.Worden de kittens ouder ,dan verkleuren de voetzooltjes en zie je al gauw verschil.bij de blauwen worden ze donkerder,bij de lilacs blijven

ze rose enworden langzaam wat dokerder.Ook verschil in de neusspiegel,bij blauw,wordt het blauw,bij lilac een veel lichtere

neusspiegel.Het is moeilijk uit te leggen,is moeder een lilac,dan is het al eenvoudiger en heb je vergelijkingsmatriaal voorhanden.

Maar het verschil tussen blauw en lilac is vanaf de geboorte,

heel duidelijk.

Ria

• marina Louw

Natuurlijk is dat goed.

Ik weet alleen niet hoe ik op zo'n mailinglijst terecht kan. Ons modem is een tijd stuk geweest vandaar dit late antwoord.

• marina Louw

Dank je voor je antwoord.

Ik denk dat mijn kitten meer de lilac kant opgaat. Ze is namelijk heel licht blauw maar toch ook weer geen lilac.

De show zal het uitwijzen.

Groetjes Marina

• marina Louw

Leuke vraag was het he.

Ze is nu 16 weken en haar zooltjes zijn nog steeds roze met grijs.

Ik denk dat ze gewoon heel lichtgrijs blijft.

Groetjes Marina