Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Poezenpil.

• Deborah

Hallo,

Mijn blacktortie is sinds 3 a 4 dagen krols. haar eerste keer. Nu wordt ze in oktober, als ze een jaar is gedekt. Ik hoorde ik dat dan de poezenpil uitkomst biedt. Welke is geschikt ?? Ik heb ook verhalen gehoord over dat die pil veel vervelende bijwerkingen heeft, klopt dat ??

Groetjes

Deborah

• Ans

Ik gebruik nooit meer de poezenpil omdat de bijwerkingen kunnen zijn : baarmoederontsteking. en ten tweede als je de poes een tijdje de pil hebt gegeven weet je niet wanneer ze weer krols wordt, dat kan zo maar een half jaar of langer duren, en als ze dan krols wordt, is het beter een krolsheid over te slaan voor dat ze weer gedekt kan worden. Dus mijn raad is: niet op de pil als je nog een nestje met de poes wilt.poezengroetjes van Ans.

• Ria

Hallo,

Je poes is dus momenteel 8 maanden en ze zal niet 1 keer krols worden,maar met tussenpozen van 2 a 3 weken nog wel 4 of 5 maal.Omdat ze nog erg jong is,is het verstandig om haar de minipil te geven,want ook is er het risoco dat ze een baarmoederontsteking krijgt door aldoor krols te zijn.

Krolse poezen eten slecht en zullen vermageren,minder weerstand en dan is er nog de vraag,wanneer wordt ze dan weer krols.Dat kan meestal een half jaar of meer duren,als je de poes op de pil zet,heb je een betere controle.Als je bij voorbeeld de poes met een maand of 14(beste leeftijd)wilt laten dekken,kun je haar,tot ze ongeveer 1 jaar is op de minipil zetten(1 pil per 2 weken).Ze zal dan na 6 tot 8 weken krols worden en kan na getest te zijn naar de kater(denk er ook aan om de bloedgroep te laten testen.)Succes met je eerste nestje!

Ria

testen

• Deborah

alle testen zijn van de week gedaan. En dus ook gelijk de pil meegenomen. heb haar nu een halve gegeven. dus in totaal is dat 1 keer in de 2 weken. Je hoort ook vervelende verhalen over die pil ??? maakt me toch ongerust.

En duurt het zo lang voordat ze weer krols wordt na de pil ?? ik bedoel als het een half jaar kan duren, dat is niet echt de bedoeling zal ik maar zeggen. Ik dacht z'n 6 weken ongeveer.

Groetjes

• Deborah

Hallo,

Het is toch ook niet goed haar krols te laten worden ? Ze wordt in oktober gedekt als ze krols is….

Dat is nog 3,5 maand, in die tijd is ze dan nog best vaak krols. Dan valt ze af etc.

Nu weet ik nog niet wat het beste is voor haar

Groetjes Debbie

• Ria

Hallo Deborah,

Normaal is het zo,dat na het stoppen met de pil de poes

na 6 tot 8 weken krols wordt,een en ander hangt er wel van af

hoeveel pillen ze heeft gehad.Maar als je nu begint met de pil en over ongeveer 2 maanden stopt,zal ze echt wel na een week 6

krols worden.Helemaal plannen kun je het nooit.

Ria

• Tanya

Hallo,

Wij hebben een rode britse korthaar poes. Zij werd krolsch met 9 maanden, we hebben ook een blauwe britse korthaar kater, die ook al wel trek kreeg in een poes. We konden kiezen om ze apart te houden of haar op de poezenpil te zetten, want wij wilden ook graag een nestje, maar pas als de poes 1,5 jaar oud zou zijn. Dus steriliseren geen sprake van. Toch maar voor de poezenpil gekozen, die heeft ze dus nog 6 maanden geslikt, eenmaal per twee weken. Onze poes kreeg geen bijwerkingen van de pil, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat het goed is. Uiteindelijk blijft het chemische troep.

We hadden uitgerekend dat ze na ongeveer 8 weken weer krolsch zou worden na het stoppen met de pil. Datum klopte ongeveer wel, het duurde nog wel even voor de poes en de kater wisten hoe ze hun kunstje moesten uitoefenen, het was voor beide de eerste keer…

Afgelopen vrijdag is moederpoes bevallen van haar kroost.

In eerste instantie waren het 5 kittens: twee rode katertjes en drie donker tortie vrouwtjes, maar een van de vrouwtjes werd dood geboren.

Haar bekje was van binnen niet goed volgroeid, dus had geen schijn van kans.

Na 3 dagen overleed het jongste en tevens zwakste vrouwtje. We hebben ons uiterste best gedaan om haar te redden maar tevergeefs.

De rest maakt het gelukkig goed en groeit als kool. Dat verzacht een beetje de pijn, want zo'n kleintje verliezen doet meer zeer dan je verwacht.

Volgens de dierenarts is het vrij normaal en iets wat heel vaak gebeurt, vooral bij het eerste nest van de poes. We konden de overleden kittens laten onderzoeken, maar we vonden het wel best om ze lekker in de tuin te begraven en de natuur zijn gang te laten gaan, zo is de dierenwereld nou eenmaal.

Groeten en veel succes,

Tanya