Hallo
hoe zwaar is een poes als ze 8 a 9 maanden is. Ik kan nergens z'n tabel vinden waar ik dat zou kunnen zien.
Kunnen jullie het me zeggen ???
Bedankt,
Deborah
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHallo,
Ik denk zo ongeveer tussen 3 en 4 kilo,afhankelijk welke kleur.
Zilver-golden shaded en gemarmerd of gevlekt zijn vaker lichter
in gewicht.Een tabel is er niet voor,ik heb ook wel poezen van
deze leeftijd die 4 tot 5 kilo wegen,een en ander heeft ook wel
te maken met het voorgeslacht.Als beide ouders en grootouders
fors zijn,zal het kitten ook forser worden.Gemiddeld,denk ik
is een poesje van 8/9 maanden zo ongeveer 3.8 kilo
Ria
bedankt voor je antwoord. Mijn weegschaal is niet helemaal nakeurig maar ik kom al snel aan de 3 kilo, misschien ietsjes meer. Is het zo dat ze nog veel aankomen. In oktober wordt ze gedekt en ik had het idee hoe lichter, hoe minder kittens ook of werkt dan niet zo. Ze is een blacktortie, dus gevlekt.
Bedankt,
Deborah
Hoi Deborah,
Hoe licht je kat is heeft geen toepassing op het aantal kittens.
Wel is het van toepassing hoe vaak ze door de kater wordt gedekt. Hoe vaker ze wordt gedekt hoe meer kittens je kunt verwachten (gaat natuurlijk ook niet altijd op, maar bij een poes worden de eitjes pas losgelaten na een dekking. De kater heeft namelijk een soort van weerhaakjes aan zijn penis en hierdoor wordt het loslaten van eitjes bij de poes gestimuleerd.).
Xanti heeft van maandag tot zaterdag bij de kater gezeten en heeft maar liefst vijf kittens geworpen (maar dit wist je al!).
Goedenmiddag,
Even voorstellen, ik ben Lique, heb een Blauwe Brit van 8 maanden en 19 Juli komt er een Lilacpoint bij. Beide zijn katers.
Gisteren is Kwebbel gecastreerd. Natuurlijk een hele ingreep maar nu, een dag later, is er al niets meer aan de hand en huppelt meneer alweer vrolijk achter vliegjes aan en laat hij zich zijn brokjes weer waanzinnig goed smaken.
Ik lees dit onderwerp en wil hier graag even op inhaken naar aanleiding wat de dierenarts gisteren tegen ons zei,…….
Kwebbels gezondheid was uitmuntend,…maar,…..hij woog nu 5.5 kg en dat was toch eigenlijk wel genoeg. We moesten hem vooral maar niet de hele dag voer aanbieden. En dit vonden wij toch eigenlijk een beetje onzin. Het is een forse kat en verre van \\\“te dik\\\”, eerder gespierd. Daarbij heeft ie een hartstikke actief leven en vinden wij het een beetje zielig om hem niet altijd over brokjes te laten beschikken. Hij krijgt Hills, nu nog voor kittens, dat bakje is de hele dag gevuld en regelmatig komt ie hier een paar brokjes van halen. Verder krijgt ie 1x op een dag een zakje Felix.
Naar wat ik op het prikbord heb gelezen is dit, over het algemeen gesproken, helemaal niet te zwaar.
Nu mijn vraag. Is mijn dierenarts een beetje overbezorgd als het om overgewicht gaat, of heeft hij een punt?
Ik stop liever met het geven van Felix dan met het weghalen van z\\\'n brokjes. Wat vinden jullie?
Groetjes
Lique en Kwebbel
Hallo Lique,
5.5 kilo is voor zo.n jonge kater wel wat veel,nu ligt er maar
aan hoe groot hij is,als hij fors gebouwd is,is het gewcht wel goed.Nu hij gecastreerd is kan hij beter volwassen voer krijgen.
Want hij zal nu nog wel aan gewicht toenemen.Maar zo ineens
geen brokjes meer neerzetten is geen oplossing.Ze gaan dan alleen maar schrokken,geef hem ook
nog maar een beetje natvoer per dag(desnoods een half zakje)
Gecastreerde katers krijgen sneller blaasgruis en wat natvoer
iedere dag helpt dit te voorkomen.Dierenartsen vinden onze
britten al gauw te zwaar,veel succes met de nieuwe kater.
Ria
Dankjewel voor je tip, Ria!
Stond ik toch net op het punt om een nieuwe zak Hill's voor kittens te kopen. Dat wordt dus nu de Adult uitvoering en wat treft,……dat is deze week in de reclame bij onze dierenwinkel.
Ik zal z'n gewicht zeker goed in de gaten houden, we willen natuurlijk wel dat hij gezond blijft.
Groetjes,
Lique en een blije Kwebbel
Hallo,
Nou ik heb haar gewogen bij de dierenarts en ze is precies 3 kilo. Ze is een blacktortie dus iets lichter wat je schreef. is 3 kilo niet te weinig, ze is best nog klein hoor.
hoe zwaar worden ze ongeveer ? kilo of 5 en wanneer zijn ze precies uitgegroeid ? rond 14 maanden toch. Dan heeft ze nog tijd genoeg om een beetje aan te komen.
Nou heel erg bedankt voor jullie antwoorden,
DebbieRia schreef:
>
>
> Hallo,
> Ik denk zo ongeveer tussen 3 en 4 kilo,afhankelijk welke kleur.
> Zilver-golden shaded en gemarmerd of gevlekt zijn vaker lichter
> in gewicht.Een tabel is er niet voor,ik heb ook wel poezen van
> deze leeftijd die 4 tot 5 kilo wegen,een en ander heeft ook wel
> te maken met het voorgeslacht.Als beide ouders en grootouders
> fors zijn,zal het kitten ook forser worden.Gemiddeld,denk ik
> is een poesje van 8/9 maanden zo ongeveer 3.8 kilo
> Ria
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?