Hallo allemaal,
Wat fijn dat er nu ook een Britten prikbord is! Ik zit er al een poosje aan te denken om een Britse korthaar bij mijn lieve katertje Binky(kruising pers met htk) te nemen. Ik zit alleen nog met best wel veel vragen waar ik nog niet echt een goed antwoord op heb gekregen. Binky is nu 4 mnd en de bedoeling is na de vakantie(september) een kitten erbij te nemen, Binky is dan ong. 7 mnd is dit een probleem? Binky is een best wel rustig katertje, een Brit is ook wel een rustig ras(heb ik gelezen), is dit een goede combi? Ook heb ik wel eens gehoord dat bepaalde kleuren wat feller zijn, bv. een creme is zachtaardiger dan een silvertabby, is dit waar? Het liefste wil ik een katertje, is dit een probleem? Of gaat Binky dan sproeien (hij wordt met 7 mnd gecastreerd)? Kan ik de “nieuwe” beter voor of na Binky's castratie in huis nemen? En verandert Binky's gedrag tegenover mij als er een 2de is? Het liefst wil ik een creme, creme/wit of lilac/wit katertje(weet iemand een betrouwbare cattery?). Is het te vroeg om nu al contact op te nemen met een fokker? Zondag as ga ik waarschijnlijk kijken op de Mundikat show in Breda, komen er ook Britten? Sorry voor deze “berg” met vragen maar ik wil eerst goede informatie voor ik een 2de in huis neem.
Groetjes Debby & Binky