Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

een pluis gezocht

• Erna

Sinds een jaar is mijn poes, een black shaded silver langhaar (pluis), tijdens de verbouwing ontsnapt. Lange tijd heb ik gedacht dat ze nog wel terug zou komen maar dat moet ik gaan opgeven want alle oproepjes, advertenties etc. hebben niks opgeleverd.

Mijn kater, ook een black shaded silver langhaar, heeft het sinds zij weg is niet echt meer naar zijn zin, onrustig, is fors gaan sproeien en mauwt veel. Zelf vind ik 1 kat alleen ook maar niks, ik ben vier dagen van huis en dan zit ie daar in zijn uppie.

Ik heb dus besloten om toch een nieuw vrouwtje voor hem (en mij) te gaan zoeken. Sinds ik plaatjes heb gezien van blauwe pluisjes ben ik daar helemaal weg van. Wie weet er een blauwe pluis, poesje, kitten?

Ik ben geen echte fokker en zo. Elk jaar mochten ze samen wel 1 nestje maken, gewoon omdat ik dat zelf een prachtige ervaring vind en je vooraf weet dat er voldoende goede mensen zijn die heel graag zo'n kitten willen hebben. Als ik een nieuwe poes vind mogen ze op termijn misschien ook weer een keer een nestje maken en daarover heb ik wat vragen.

Kan iemand mij wat meer vertellen over de genetica van de brit. Is langhaar dominant of recessief? Kunnen twee langhaartjes ook kortharigen krijgen?

Hoe ligt de dominantie van de kleuren black shaded silver en blauw? Kan ik met mijn shaded silver kater en een blauwe poes ooit langharige blauwtjes krijgen?

Moet ik in de stambomen nog op de voorouders letten bij de koop van een poes?

Zijn hier goed leesbare boeken over, sites?

alvast bedankt voor de tips!

• Ilja (webmaster)

Hoi Erna,

Heel veel informatie, ook over genetica, kun je lezen in De Brits Korthaar, van Esther Verhoef. Een link naar haar website staat op deze pagina.

Ook in het boek Katten van uitgeverij Spectrum veel info over genetica. Alleen is dit boek niet meer in de handel. Daar moet je dus net tegen aan lopen.

Succes met je zoektocht!

Groetjes,

IljaErna schreef:

• Ans

Ik verwacht een deze dagen een nestje, maar ik weet nu nog niet of er een langhaartje bij zit. Mail me maar even als je wilt. Poezengroetjes van Ans.

• marina v L

Ik ben zelf ook helemaal weg van pluizen.

Er staat een foto van mijn rode pluis in het blad kattenmanieren. ( ook nog een paar andere katten van mij).

Ik ben heel trots dat ze geplaats zijn, misschien vind je het leuk om eens te kijken in de boekhandel.

Groetjes Marina

• Jeanine

Hoi Marina,

Van welke maand is die kattenmanieren?

groetjes,

Jeanine

• marina v L

Ik weet nu niet of dit bericht al 2 x is verzonden.

Maar het is de allernieuwste kattenmanieren.

Het hoofdstuk heet uit het archief van………………..

Laat je even weten wat je er van vond?

Groetjes Marina van L

• Jeanine

Hoi,

Ik vind het mooie foto's. Hoe krijg je het voor elkaar om die katten vanuit verschillende hoeken op de krabpaal te fotograferen. Blijven ze zo lang zitten? Of zijn die op verschillende momenten gemaakt.

Ik moest ook wel lachen om het commentaar dat erbij staat. Zelf schiet ik ook rustig op 1 dag een heel rolletje vol van mijn katten.

groetjes,

Jeanine

• Renate van Dam

Hallo Erna,

Ik heb een mooi blauw pluisje ze is 25 April geboren zij mag het huis verlaten als ze 12 a 13 weken oud is ze is dan volledig geënt en ontwormd en ze is dan in het bezit van een afstammingsbewijs. Voor een foto of informatie kan je mij bellen of mailen,

met vriendelijke groeten,

Renate.

0341-563542

• Hugo

Gisteren heb ik toevallig een pluis kitten gezien toen wij op kitten bezoek waren bij cattery MingMang in Berlicum.

Deze mvrouw had ook een uitzetnestje bij een vriendin, en daar zit een wondermooie pluis bij. Ze zou hem misschien zelf houden, maar dat was nog niet echt zeker.Haar website is www.ming-mang.com succes.Hugo