Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

poes op studentenkamer

• Lien

Hallo,

Ik vroeg me af hoe groot de ruimte moet zijn die een britje nodig heeft. Ik woon op een studentenkamer van 15 vierkante meter, met een balkon van 3,5 vierkante meter. Mijn wens is om een britje aan te schaffen. Maar natuurlijk alleen als dat mogelijk en niet zielig is.

Graag hoor ik van jullie :-) Alvast bedankt!

groetjes,

Lien

• Ans

Nou Lien, als je een hohe klimkrabpaal neemt en je balcon afgaast, dan kan het best hoor, als n.l. een kat de hoogte in kan, wordt opeens de ruimte voor de kat veel groter. En als je krabpaal dan ook nog verdiepingen heeft en van die rolmandjes enz, komt je al een heel eind.Poezengroetjes van Ans, brits korthaar fokker.

• Jeanine

Ik vind het wel een beetje zielig, zo op 1 kamertje.

• Jeanine

Ter aanvulling: Ik weet niet of je een kitten of een volwassen kat wil, maar kittens zijn enorm actief, die willen wat meer ruimte. Misschien kun je beter kijken of iemand een volwassen kat wil herplaatsen of via het asiel, waarvan al bewezen is dat hij/zij daar voldoende aan heeft!

• Elwin & Margaretha

Elwin en ik zijn ook studenten en hebben binnenkort 4 Britjes.

Oke, we wonen dan wel niet op een kamer, maar in een ‘gewoon’ huisje…

Het is inderdaad zo dat kittens meer rondrennen etc. dan wat oudere katten, maar onze ervaring met Britten is dat het een rustig ras is…om de zoveel tijd wordt er gerend, gespeeld enz., maar ze slapen/luieren erg veel :D

Onze katten zijn erg verwend ;-) ze hebben een heleboel speeltjes en een krabpaal tot het plafond met een hangmatje en 2 plankjes en nog een extra paal ook met hangmat. Daar maken ze dankbaar gebruik van…

Als je van plan bent om je kat naar buiten te laten, zou ik het balkon wel afzetten zodat hij/zij er niet vandoor kan gaan. Onze katten komen niet buiten, ten eerste hebben we helaas geen tuin om af te zetten (iets wat we zeker wel gaan doen als we eenmaal verhuisd zijn!!) en ten tweede wonen we in het centrum , dus lijkt het ons niet zo verstandig ze gewoon los te laten lopen buiten.

Maar als compensatie hebben ze binnen genoeg vermaak :-)

~ Margaretha~

• angelique

Hallo Lien,

Ik woon ook in een appartement en heb twee katten, een britse korthaar en een asiel kater. Ze mogen alleen in de woonkamer en op het balkon als ik niet thuis ben. Als je een balkon hebt zou ik je wel advieseren om deze goed af te maken met kippen gaas zodat ze in ieder geval naar buiten kunnen. Want ze vervelen zich snel. Als ze geen uitdaging meer hebben dan gaan ze je aan de meubelen krabben of iets anders kapot maken.. Britse kortharen zijn wel inderdaad rustig van aard, een europeese is weer wat onrustiger. Bij mij is het geval dat het vrouwtje rustiger is als het mannetje. Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt…

Heel veel plezier als je er toch een gaat kopen :-)

Groetjes Angelique