Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

niet eten

• Jacqueline

Hallo, zondag heb ik dan eindelijk mijn bijzondere britje opgehaald. Wat heeft ze een mooie kleur. Ze is zalmrose, creme met een hele lichte grijze tint. De kleur is fawn-creme. De moeder was lilac, en de vader creme. Nu mijn vraag, ze wil niet eten ze likt er alleen een beetje van, maakt graaf bewegingen naast haar bakje maar eet niet. Ik heb haar Whiskas voor kittens gegeven, en van die zakjes van Whiskas maar ze likt alleen de saus op. Er staan ook droge brokjes. Maar daar eet ze ook niet van. Vandaag heb ik een stukje koolvisfilet gekookt voor haar, maar ze eet het niet. Zou het zijn omdat ze nog moet wennen aan alles. Volgens mij heeft ze het wel naar haar zin. Ze spint de hele dag door.

• deborah

hallo, wat leuk zeg z'n kleine in huis.

Ook ik hebnog niet zo lang een britje in huis. ze is nu 6 maanden en ook zij at niet in het begin. Alles is even wennen natuurlijk, veel nieuwe indrukken.

Het mag best wel 2 a 3 dagen aanhouden hoor, maar dan moet ze wel gaan eten.

Probeer anders eens andere voer. Ze krijgt van mij alleen Hill's en daar doet ze het heel goed op.

In ieder geval gefeliciteerd met de kleine, het komt best goed.

P.s. hoe heet ze eingenlijk ?

Gr Deborah

• karin

Hoi Jacqueline ,

Van harte met je britje!! Wat voer betreft sluit ik me aan bij Deborah, mijn brit (die ook een half jaartje is) krijgt ook alleen Hills en doet het daar echt fantastisch op. Als je kleine nu nog niet eet kun je ook proberen om wat warm water over de brokjes te doen of wat afgekoelde kippebioulion. Dat verstrekt de geur van het voer en kip omdat dat niet zo vet is.Geen andere smaken proberen want daar kunnen de kittendarmpjes niet zo goed tegen. Veel succes, het komt vast goed!

• Jacqueline

Gelukkig, ze heeft vandaag gegeten. Kun je Hills bij de dierenwinkel kopen? Ik heb het in de supermarkt nog niet gezien. En haar naam is Bright Eyes maar we noemen haar natuurlijk anders. Haar naam is nu Kitty, maar dat kan nog wel veranderen. Mijn dochter wilde haar Minoes noemen, maar ik vind dat niet zo'n leuke naam. Toen was het Disney. En nu is het dus “Kitty”. Weten jullie misschien nog een leuke naam voor haar.

Groetjes Jacqueline.

• karin

Gelukkig dat ze toch is gaan eten! Hills haal je inderdaad in de dierenwinkel. Het is wel wat duurder maar je doet er veel langer mee, dus in verhouding maakt het qua prijs geen verschil. Een naam………… wat dacht je van : Baloe of Simba?

• Deborah

Gelukkig dat het nu beter gaat met het eten van “kitty ”.

Ik betaal voor 2 kilo droogvoer van hill's 16 euro en ik heb naast mijn britje ook nog een volwassen huiskat en met z'n tweeen doen ze er ongeveer 2 weken mee.

Ik gaf er ook altijd blikvoer bij maar de laatste tijd laten ze dat gewoon staan omdat het droogvoer voor hun genoeg is. de kleine groeit als kool. En ze heet Nina en is een black-tortie.

Veel plezier.

Gr Deborah

• Dicky

Hallo, mijn drie katten krijgen ook alleen maar Hills. Ik haal het per 10 kilo en doe daar ruim 2 maanden mee. Het kost per 10 kilo € 50,– maar ik heb er ook nog een stempelkaart bij. 10 zakken kopen de 11de gratis. En wat ik eerst niet wilde geloven ze eten er minder van omdat het beter voedt.

Groeten, Monique

• Jeanine

Hoi,

Probeer eens hetzelfde voer dat ze ook bij de fokster kreeg. Je kunt er dan in de komende tijd steeds meer whiskas doormengen (als je dat uiteindelijk wil geven). Dan kan ze langzaam wennen.

Veel succes met de kleine!!