Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

groot verdriet

• Jacqueline

Hallo allemaal, ik heb een grote vraag. Drie weken geleden heb ik met mijn dochtertje een britje uitgezocht voor haar verjaardag die wij eind maart mochten ophalen. Nu belde de eigenaar ons op met de mededeling dat zij het poesje niet aan ons kon verkopen omdat het een wereldprimeur bleek te zijn met de kleur faun-creme-schildpad ik weet niet of ik het goed geschreven heb. Al de andere katjes waren lilac-creme. Ik zag dus al gelijk bij het uitzoeken dat het beestje een aparte kleur had, ze was lichter dan de andere. Nu is er dus groot verdriet bij ons thuis. Is het dus zo dat zij daar het recht toe heeft om ons nu ineens het poesje niet meer te verkopen en het zelf te houden. Het is niet zo makkelijk om een andere poesje te vinden want je moet er ontzettend lang op wachten tot het 12 weken is. En mijn dochtertje heeft al zo lang moeten wachten. Kan iemand mij vertellen of dit zo maar kan, we zijn er toch al een beetje aan gaan hechten en hebben nog allemaal leuke foto's van het poesje gemaakt. Groetjes Jacqueline en Sharona

• M.J.M. Greijmans

Hallo Jacqueline,

Ook een mondelinge afspraak is rechtsgeldig,het is niet de

eerste keer dat zoiets gebeurd en voor de overige fokkers,

die wel goed handelen een vervelende bijkomstigheid.

Ik weet niet op welke leeftijd het poesje is uitgezocht,meestal

toch niet voor het 4 of 5 week oud is.Intussen had de fokker al

kunnen zien,dat het om iets bijzonders ging.

Je kunt de fokker via het gerecht dwingen om het poesje aan

jullie te verkopen,wat natuurlijk ook een erg vervelende

toestand is.Maar het is eerder gebeurd en de fokker moest

de kosten betalen.Het ligt er nu maar aan hoe je daar zelf

tegenover staat en dit de fokker durft mee te delen.

Sterkte en groeten, Ria.

Jacqueline schreef:

>

> Hallo allemaal, ik heb een grote vraag. Drie weken geleden

> heb ik met mijn dochtertje een britje uitgezocht voor haar

> verjaardag die wij eind maart mochten ophalen. Nu belde de

> eigenaar ons op met de mededeling dat zij het poesje niet aan

> ons kon verkopen omdat het een wereldprimeur bleek te zijn

> met de kleur faun-creme-schildpad ik weet niet of ik het goed

> geschreven heb. Al de andere katjes waren lilac-creme. Ik zag

> dus al gelijk bij het uitzoeken dat het beestje een aparte

> kleur had, ze was lichter dan de andere. Nu is er dus groot

> verdriet bij ons thuis. Is het dus zo dat zij daar het recht

> toe heeft om ons nu ineens het poesje niet meer te verkopen

> en het zelf te houden. Het is niet zo makkelijk om een andere

> poesje te vinden want je moet er ontzettend lang op wachten

> tot het 12 weken is. En mijn dochtertje heeft al zo lang

> moeten wachten. Kan iemand mij vertellen of dit zo maar kan,

> we zijn er toch al een beetje aan gaan hechten en hebben

> nog allemaal leuke foto's van het poesje

> gemaakt. Groetjes

> Jacqueline en Sharona

• Ans

Een afspraak is een afspraak en verkocht is verkocht, als die fokker dat nier meer wil blijft de fokker in gebreke. Maar of dat het waard is om een rechtzaak van te maken, daar heb ik mijn twijfels over. Je kan het bij de desbetreffende vereniging aankaarten, maar een vereniging kan wettelijk ook niets doen. Het is jammer dat sommige fokkers zo handelen. Misschien heb je bij een andere fokker meer succes.poezengroetjes van Ans.

• Nienke

De fokker blijft in gebreke als hij/zij de overeenkomst niet nakomt. Heb je een voorlopig koopcontract getekend. Dan sta je namelijk sterker. Je kunt van de fokker eisen dat hij/zij de aangegane verplichting nakomt. Doet hij/zij dit niet is er sprake van wanprestatie. Je kunt er inderdaad een rechtzaak van maken, maar ik ben bang dat je dochter dan erg lang op haar kitten moet wachten. Je zou informatie in kunnen winnen bij een bureau voor rechtshulp. Heel veel sterkte en ik hoop voor jullie op een goede afloop.

groetjes Nienke

• caroline

Hoi Jacqueline,

Ik weet niet wat je moet doen, want dat is jouw keuze. Ik vind een rechtzaak voor een poesje niet zo'n leuk begin van een jarenlange relatie met zo'n poesje. Wel vind ik het erg sneu voor jou en je dochter. Maar inderdaad deze combinatie van kleuren is nog nergens geweest en dus voor de fok erg interessant. Ik zou het zien als gewoon heel erg veel pech hebben. In april worden erg veel kittens geboren, je zou kunnen overwegen daarop te wachten. Wilde je per se deze kleuren of gewoon een britje. Er zijn altijd wel britjes te koop in minder geliefde kleuren, oftwel waar je niet voor op een ‘wachtlijst’ hoeft. Meestal zijn dit ook de kleurmengingen zoals een blauwcreme. Als je die leuk vind zou ik contact opnemen met de kittenbemiddeling van de Britse Korthaar Club (tel. 058-2886261). Je kunt daar je probleem aangeven en wie weet zijn er nog hele lieve poesjes die wachten op zo'n baasjes als jullie.

Veel succes!

Groetjes,

Caroline en haar twee britjes

• Jeanine

Hoi,

Da's balen. Hopelijk kun je met de fokster iets regelen, bijv. een ander kitten (evt. bij een andere cattery vandaan), waarbij zij je financieel tegemoet komt?

groetjes,

Jeanine