Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

krab/klimpaal

• jacqueline

Hallo, ik had een vraagje. Wij hebben pas een ontzettend lief brits korthaartje uitgezocht, en eind maart mogen we hem ophalen. Ik dacht dus we kopen een leuke krab/klimpaal voor haar. Maar dat is dus niet zo makkelijk. Je ziet ontzettend veel leuke exemplaren. Nou hoorde ik dus dat die hele hoge snel omvallen ook al zet je hem klem tegen het plafon. Wie kan mij nu vertellen wat de poes de leukste krabpaal vindt en wat ik het beste kan nemen. Groetjes Jacqueline.

• Nienke

Wij hebben een krabpaal die je klem moet zetten tegen het plafond. Dit werkt dus niet. Mijn man heeft toen de paal verankerd met een draadeind in het plafond. Nu staat de paal stevig genoeg om het aanstormende geweld van 3 katten te weerstaan. Welke krab/klimpaal je britje het leukst vind is moeilijk te zeggen. Ze liggen graag op een hoge plek.Gewoon rustig kijken tot je een exemplaar tegen komt dat je bevalt. De kat makt het niet zo veel uit. Mijn ervaring is dat de hokjes die vaak aan zo'n paal zitten niet gebruikt worden door de katten.

Ik heb de paal ook pas later gekocht. Wel heb ik direct een krabplankje en een plantenspuit gekocht. De krabplank bevestig je aan de muur en als je de kat leert daar te krabben laat hij waarschijnlijk je meubels en vloerkleed met rust. Mocht hij toch gaan krabbelen aan verboden objecten spuit je hem nat met de plantenspuit.

Over het algemeen zijn de kittens bij de fokker al gewend aan het gebruik van een krabpaal/plank en hoef je alleen maar te laten zien waar ze de plek kunnen vinden en dan gebruiken ze hem ook. Net als met de kattenbak.

Heel veel plezier met jullie britje.

groetjes Nienke

• Ans

Ik heb verschillende krab/klimpalen. De meeste britjes liggen graag hoog en een aantal vindt het heerlijk om in een bakje of hangmandje aan de krabpaal te liggen. Als je een bakje aan de krabpaal neemt, maak daar dan een deurtje in met een haakje, dat als je de kat wil pakken je niet hoeft te trekken en @!#$ aan de kat. Maar hoe hoger hoe veiliger vindt een kat. Neem er wel een die gemakkelijk te reinigen is, de pluche gevallen daar blijft meer haar aan kleven.Poezengroetjes van Ans.

• Jeannette

hallo Jacqueline,

ik ben jeannette en heb nu een en over twee weken 2 britten.

ik kan je het beste de krabpalen van Dinroy aanraden, ze zijn iets duurder maar veel stabieler.

ook kan je natuurlijk de krabpaal aan een muur vast maken met een steun of zo.

Wij hebben een goedkope tot aan het plafond en een duurdere van dinroy in de kamer maar die laatste is veel steviger en je kan klein beginnen en hem steeds verder uitbreiden. \

het adres is www.dinroy.nl

P>S ze maken ze daar zelf en je kan daar ook zelf heen, en hem samenstellen

veel succes