hallo,
Graag wil ik jullie mening over het aantal katten dat binnen 1 huis aanvaardbaar is.
Hoeveel ruimte hebben ze nodig om elkaar niet in de haren te vliegen, maar ook nog lol aan elkaar te hebben?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsJeanine, dat ligt heel erg af van het soort kat(ras) dan aan hoeveel ruimte te voor jezelf/kinderen en evt. andere dieren honden wilt, maar het allerbelangrijkste is, het moet allemaal schoongehouden worden i.v.m. met de diverse besmettingen enz.en vergeet niet hoeveel het allemaal gaat kosten, altijd rekening mee houden dat als er een ziekte uitbreekt, en die dingen gebeuren, hoe betaal ik al de kosten van de dierenarts. Krijg je veel mensen op bezoek, die vinden veel dieren misschien niet leuk, of leef je meer op jezelf en vind je dieren te gek. en hoe zit het met overlast voor de buren. Mag het van de huisbaas enzenz.En voor b.v. katten heb je een evt. grote buitenren. Dus deze vraag is niet zomaar te beantwoorden neem 16 katten of maar 2. Je moet mij niet rekenen ik heb er een heleboel.Poezengroetjes van Ans.
Hallo Jeanine,
Het aantal katten is afhankelijk van de het karakter van de kat. Wij hebben 3 blauwe britten en in ons geval is dat genoeg. Want ze zijn soms erg actief. Wij zijn er achter gekomen toen onze Nena een nestje van 3 had en er vijf katten in huis rondliepen. Dit was te veel. De katten werden kribbig en er werd vaker “gevochten”. We hebben 1 poesje gehouden. We hebben nu een gecastreerde kater, een gecastreerde poes en een volle poes. Dit gaat prima. Onze katten zijn binnenkatten. Die hebben denk ik iets meer ruimte nodig dan katten die ook naar buiten gaan. Zoals je ziet zijn er veel factoren die bepalen hoeveel katten je samen kunt hebben.
groetjes Nienke
Hallo
Wij hebben zelf 4 katten waaronder 2 buiten katten en 2 britten dat gaat heel goed samen, als mijn dochter op vakantie is krijg ik ook haar 2 britten dus 6 in totaal, dat gaat allemaal heel goed met ook nog de hond erbij, ze lopen door heel het huis en vechten niet, het zijn 3 poezen en 3 katers
Groetjes mevr. v.d.velden
Wij hebben zelf 3 poezen lopen in een eengezinswoning. Dat gaat uitstekend. De slaapkamer, werkkamer en woonkamer zijn verboden terrein als wij er niet zijn. Ook dit vinden ze prima. Ze hebben, behalve de trap, overloop en hal hun eigen kattenkamer die altijd open is. Hier liggen diverse kleden op de grond, kunnen ze in de vensterbank, er is eten, drinken, een kattenbak, er liggen speeltjes voor de jongste. 's Nachts slapen ze bij ons in bed en overdag vermaken ze zich prima.
Op vakantie hebben ze alledrie bij mijn ouders gelogeerd, op een flat, samen met nog 2 Britten. Dit ging uitstekend. Maar een week een flat met 5 poezen is wel genoeg hoor. Dat zou ik niet permanent willen.
Ik denk dat het aantal dieren in een huis afhankelijk is van de dieren zelf. Hoe gaan ze met elkaar om en hoeveel ruimte hebben ze voor zichzelf nodig.
Groetjes,
Ilja
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?