Hallo,
Zijn de fokkers van Britse kortharen zo streng dat ze geen kitten verkopen aan iemand die hun kat ook buiten laat?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk geloof niet dat het met stengheid te maken heeft. Kijk als fokker doe je alles om een kitten goed te krijgen. De ouders laten testen, de beste verzorging enzenz. En het is dan niet te begrijpen als je een telefoontje krijgt kitten doodgereden of iets dergelijks. We proberen zo goed mogelijk alles te doen voor de katten. Katten kunnen prima in een ren of afgeschermde tuin of balcon naar buiten. Vergeet niet ze zijn voor binnen gefokt. Maar als de koper toch een brit naar buiten laat met alle mogelijke gevolgen, ook van die ziekten waarvoor altijd getest wordt enz.en dan door de “wilde”katten besmet raakt en kattenaids krijgt of fip of leukemie of wat ook vaak gebeurt gestolen wordt, dan vraag ik als fokker me wel af: waarom wil iemand dan een britse korthaar kat??? Waar toch ook een prijskaartje aanhangt. Ik begrijp het dan niet. Maar het is wel zo als je een kat verkocht heb als fokker en de koper legt hem op de“ barbecue” bij wijze van spreken, dan kan de fokker er wettelijk niets aan doen.Maar ik hoop dat mijn fokjes die ik als mijn kindertjes beschouw, een lang en gezond en gelukkig leven kunnen leiden.Poezengroetjes van Ans.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?