Zoiets heet een uitzet poes. Dat ga je een overeenkomst aan met de fokker. De fokker beslist dan welke kater het poesje moet dekken, in dit geval jij moet dat dan wel betalen.(dekgeld). Wie betaald de testen???Het nestje dat geboren wordt krijgt dan de naam van de cattery van de fokker, en jij moet dan gratis een kitten aan de fokker geven en dan pas is de uitzetpoes(gratis) van jou. Dus eigenlijk komt het er op neer dat je van kitten ruilt. Maar het kan veel problemen geven, dus zet alles goed zwart op wit, zodat je precies weet wat je samen hebt afgesproken. Maar het is makkelijker om gewoon een kitten te kopen en aan de betreffende fokker een kitten te verkopen. Dan blijf je allebei vrij, en er kan dan ook geen trammelant ontstaan. Want het lijkt vaak mooier dan het is. stel dat er op de uitzetpoes een keizersnede gepleegd moet worden, wie betaald dat dan? De laatste keer dat ik een keizersnede had kostte me dat wel f.550,- en er kwam een kitten uit dat ook nog dood ging. Ik bedoel maar.
Poezengroetjes van Ans.