Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

plotseling overlijden katertje

  • Marcel en Danielle

    Afgelopen woensdag avond gingen wij met onze beide britse korthaar katten van 3,5 jaar en 1 jaar naar de dierenarts om ze te laten enten tegen de niesziekte.

    Helaas heeft onze kater van 3,5 jaar, Nabucco genaamd, het niet overleefd.

    Waarschijnlijk is het door een te hoog stressgehalte gekomen, en dat heeft zijn hartje niet overleefd.

    Op dit moment zijn we beiden nog steeds verdoofd van verdriet, en weten niet zo goed hoe we hier weer over heen moeten komen. Het was zo onverwachts!!!!

    Heeft iemand zo'n dergelijke situatie of een zo'n plotseling overlijden van een kat meegemaakt? En hoe hebben jullie je er doorheen geslagen?

    Graag een reactie.

  • Francis van Tieko en Silver

    Jeetje wat erg dat is echt een schok voor jullie.

    Heel veel sterkte met het verwerken ik heb nog nooit zoiets meegemaakt dus kan niet helpen.

    Maar sterkte wensen is toch het minste wat ik kan doen dus bij deze.

  • Ans

    Dit is vreselijk, ik heb ook plotselinge sterfgevallen meegemaakt, al is niet altijd te achterhalen wat de oorzaak is. Ik raad wel iedereen aan, dat als het even kan, vooral met katten die b.v. wat hebben, b.v. iets aan het hart of i.d. laat de dierenarts bij je thuis komen, het consult is dan wel iets duurder, maar een kat is dan niet in de stress.

    Maar het is vreselijk wat jullie kat is overkomen. En je komt er wel overheen, na een tijd, al zal je er af en toe dan nog steeds aan moeten denken. Maar ja, dat hoort ook bij het leven.Veel sterkte en poezengroetjes van Ans.

  • Nienke

    Heel veel sterkte. Ik heb geen advies hoe je dit het beste kunt verwerken. Dat is voor iedereen persoonlijk. Wat ik wel weet is dat het slijt en dat je het op een gegeven moment een plekje kunt geven. Je herinnert je dan voornamelijk de mooie momenten die jullie samen hebben gehad.

    Nogmaals heel veel sterkte.

    groetjes Nienke

  • nell

    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen

    met het verlies van Nabucco.

    Het is altijd moeilijk en verdrietig een dier te verliezen.

    Maar zo jong en onverwacht, komt extra aan.

    Ik heb gelukkig een plotseling overlijden nooit meegemaakt.

    Wel dieren in moeten laten slapen….

    Ik heb het daar ook erg moelijk mee gehad…

    Die beslissing…..je wilt het uitstellen .

    maar je mag niet egoistisch zijn..

    Verdriet slijt..maar vergeten doe ik ze nooit.

    Ze hebben een plekje in m,n hart…

    Iedereen verwerkt zijn of haar verdriet op eigen manier

    Gun jezelf de tijd om het te verwerken.

    praat er over en denk aan de mooie en leuke momenten.

    Groetjes nell

  • marina

    Ook ik heb dat meegemaakt.

    Mijn kat ging voor een knie operatie. Mijn man had haar weggebracht en we zouden haar de volgende dag s'middags op mogen halen.

    Een tijd van te voren hadden we al afsproken dat we die dag met de moeders naar de keukenhof zouden gaan.

    Omdat de kat toch pas s'middags opgehaald zou kunnen worden hadden we aan mijn schoonzusje gevraagd of zij haar op kon halen. Ze zou haar dan in de benz doen en bij haar blijven.

    De hele dag had ik een raar gevoel en bij thuis komst ging ik gelijk naar boven om te kijken waar ze was.

    Benz leeg. Gelijk gebeld naar mijn schoonzusje en ik hoorde het al aan haar stem dat er iets mis was.

    Operatie was geslaagd maar net na de operatie is zij overleden.

    Ook haar hartje had het begeven.

    Ik mis haar nog iedere dag en denk soms nog steeds als haar vader binnenkomt wie ben jij terwijl het nu al een jaar geleden is en wij inmiddels twee nieuwe katten hebben. Maar iedere kat is speciaal.

    Wat ik ook naar vond is dat wij van de dierenarts korting kregen, als hij er echt niks aan kon doen had ik liever het hele bedrag betaald.

    Ik vond het toen een schuldbekentenis.

    Naderhand heb ik wel gehoord dat dit vaker vookwam bij Briiten.

    Zag ook erg op tegen de sterilisatie van mijn andere poes. maar gelukkig is dit goed verlopen.

    P.S. wel bij een andere dierenarts. (alhoewel die andere gespeciliseerd was in dat soort operaties)

    Iedereen zei dat ik gek was maar ik voelde dat zo.

    Sterkte

    Ook zij was een kat die toch wel gauw stress had, schrikachtig en zo.

  • Ilja (webmaster)

    Wat ontzettend naar!

    Waar ik wel even aan moest denken: ken je de stamboom goed van Nabucco? Zitten er wellicht dieren in de lijnen met HCM? (komt helaas nog wel eens voor dat dieren met HCM toch in de fok gebruikt zijn/worden).

    Is Nabucco zelf getest op HCM?

    Heb je sectie laten verrichten? Ik laat zelf altijd sectie verrichten.

    Groetjes,

    Ilja

  • Danielle van der Most

    Bedankt voor deze tip, ik zal even contact opnemen met de fokker en het navragen.

    Groetjes

    DanielleIlja (webmaster) schreef:

    >

    > Wat ontzettend naar!

    >

    > Waar ik wel even aan moest denken: ken je de stamboom goed

    > van Nabucco? Zitten er wellicht dieren in de lijnen met HCM?

    > (komt helaas nog wel eens voor dat dieren met HCM toch in de

    > fok gebruikt zijn/worden).

    >

    > Is Nabucco zelf getest op HCM?

    >

    > Heb je sectie laten verrichten? Ik laat zelf altijd sectie

    > verrichten.

    >

    > Groetjes,

    > Ilja

  • Gitte

    Hallo Marco en Danielle,

    Wat vervelend dat nabucco zo onverwachts is overleden, wij hebben laatst ook heel onverwachts onze papegaai van 3 jaar verloren, hij had ook een ziekte aan zijn hart en lever, het verlies is erg groot, wij hebben ook een britse korthaar poes, ze mistte de papegaai in het begin heel erg, zelf zijn we nu wel gewend dat hij er niet meer is, maar in het begin liepen we de hele dag te praten tegen een lege kooi, de poes kon heel erg leuk spelen met de papgaai. We gaan nu een nieuw poesje erbij zoeken , een andere papegaai willen we voolopig niet meer, deze was nl zo speciaal voor ons. Vaak zeggen ze dat je snel weer een ander beestje moet kopen, zo verwerk je het verdriet iets sneller, je kunt het dan beter plaatsen, maar dit is natuurlijk wel heel persoonlijk, probeer er veel over te praten misschien helpt dat.

    Het is gewoon heel erg vervelend als zoiets gebeurd met je lieveling heel veel sterkte en succes met het een plaatsje geven van dit verlies.

    Gr Gitte

  • Ilja (Britskorthaar)

    En…. weet je al wat meer?