Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

langhaar

  • Van Londen

    Zijn er nog meer liefhebbers van een langhaar Britt op dit prikbord?

    Of worden jullie dan erg boos als ik zeg dat ik het jammer vind dat deze niet erkend worden?

  • Nienke

    Eindelijk een medestander.

    Onze Karel is een Brits Langhaar kater. Ik vind het ook jammer dat ze nog niet erkend zijn. Ik denk dat er wel meer liefhebbers zijn. Als we maar vaak genoeg laten weten dat we BLH ook erkend willen hebben, worden ze misschien eindelijk als variatie erkend.

    poezengroetjes Nienke

  • Van Londen

    Hoi,

    Leuk dat je gemaild hebgt.

    Ik heb 2 langhaarbritten, Bo van bijna 2 en Dirkje van bijna 1 jaar.

    Allebei in de kleur rood.

    Ik ben benieuwd of er nog meer mailtjes komen.

    Leuk trouwens dat BLH

  • Van Londen

    Hoi,

    Leuk dat je gemaild hebgt.

    Ik heb 2 langhaarbritten, Bo van bijna 2 en Dirkje van bijna 1 jaar.

    Allebei in de kleur rood.

    Ik ben benieuwd of er nog meer mailtjes komen.

    Leuk trouwens dat BLH

  • Ans

    Ik heb ook een paar langhaar Britten en je kan er gerust mee fokken, want meestal geven ze gewoon weer korthaar terug. en het zou goed zijn voor de perzen omdat daar tegenwoordig geen neus meer te zien is en altijd de traanbuisproblemen. En vergeet de gebitjes van de perzen niet, als je nu een langhaar britje neemt heb je daar geen last van. Vergeet niet dat de stambomen prima in orde zijn van de langharige Britten. Dit even in het kort.poezengroetjes van Ans.

  • Van Londen

    Het is toch raar dat het niet erkend wordt.

    Kom ik bij de dierenarts, vraagt hij wat voor ras het is.

    Dit is een britskorthaar met langhaar.

    Gelach alom.

    Jammer dat er nog geen foto's gemaild kunnen worden want ik zou moh wel een paar andere langhaars willen zien.

    Op een show zie je ze niet.

  • Ans

    Ik geloof dat er iets niet helemaal duidelijk is. Een brits langhaar heeft gewoon een stamboom, je mag er ook gewoon mee fokken, alleen je kan er (nog) niet mee op een tentoonstelling komen omdat er nog geen klassen zijn voor de britse langhaartjes. Er zijn er gewoon nog te weinig. Maar na een aantal jaren kunnen ze gewoon op de tentoonstelling komen, want dan wordt er ook gewoon een standaard gemaakt. Dus eigenlijk precies als met de exotics gedaan is, dat zijn eigenlijk van oorsprong kortharige perzen. Ik heb wel foto's maar ik kan/weet niet hoe ik ze hierop moet krijgen. Als U ze wilt zien, kunt U mij persoonlijk mailen dan stuur ik ze U op Uw persoonlijke mailadres toe.

    En bij de dierenarts, dat vindt ik flauw, mijn dierenarts schrijft gewoon in het inentingsboekje: brits langhaar of naar wat ik wil: British Blue, beharing: lang.

    Ik hoop U iets van dienst geweest te zijn. Poezengroeten van Ans.

  • Van Londen

    Het lijkt me erg leuk om de langhaartjes op een foto te zien.

    Waarom worden de langhaartjes dan goedkoper verkocht???

    Ik heb toch meegemaakt op een britten keuring dat er veel tam-tam gemaakt over het wel of niet komen van een klasse brit langhaar.

    Ik weet dat er toen een mevrouw uit Belgie mee bezig was maar dit niet van de grond kreeg.

    Iedereen die hier komt is weg van mijn langhaar katten, ik heb ook twee korthaar, een maine coon, siamees en twee huiskatten.

    Ze vinden ze veel leuker dan de pers.

    Ik vraag mij af hoeveel langhaar britten er zijn en benieuwd of er nog andere mensen mailen.

    Groetjes Marina en kijk naar u foto's uit.

  • Ans

    Marina ik heb je foto's gestuurd, maar dat was te veel, een uur gewacht en toen zei de server dat het teveel was, dus nu wat minder naar je toegezonden.Ik moet er nog meer hebben op cd'tjes die ik opgeslagen heb, maar dat wordt dan wel zoeken, ik zie dan wel mail van je. Poezengroetjes van Ans. p.s. ik had ze moeten verkleinen, maar zogauw niet aangedacht.

  • Marina

    Bedankt voor je foto's.

    Na de foto's gezien te hebben, ben ik toch van mening dat een blauwe brit kort hoort te zijn.

    Een blauwe korthaar brit heb ik zelf ook.

    Ik heb zelf 2 rode langhaar britten en die zien er toch anders uit.

    Misschien heb ik helemaal verkeerde katten maar wat ik weet is dat vader en moeder korthaar waren met een langhaar gen.

    Mettertijd zal ik deze weleens op de britskorthaarpagina plaatsen.

    De foto's moeten dan eerst gescanned worden en trouwens moet ik ze nog even mooi op de foto zetten.