Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

twijfel koop kitten

  • Brigitte

    Wij willen graag een poes, liefst een Silver Tabby. Ik had gereageerd op een advertentie, alleen die kittens hadden allemaal al een baasje, jammer. Nu hoorde ik dat het nogal moeilijk is om aan een Silver Tabby te komen, weet iemand dat? Via die adverteerder heb ik een ander adres gekregen, die een nestje zouden krijgen van een Silver Tabby moeder en een onbekende vader. Het zou dus een kitten worden zonder stamboom voor 200 euro. Ik heb geen idee of dat veel geld is voor een “half ras”. Ik ben me pas sinds kort aan het verdiepen in het ras. Die kittens zijn gisteren geboren en zondag gaan we kijken en kunnen we een keuze maken. Ze zij wel dat er geen Silver Tabby bij is, er zijn er 4 geboren.

    Kan iemand mij advies geven. Wat is de beste weg om te bewandelen als je een Silver Tabby wilt?

    Groetjes Brigitte

  • Ilja (webmaster)

    Hallo Brigitte,

    Wat wij zelf gedaan hebben en wat ons zeer goed is bevallen is het volgende: mijn partner en ik hebben een kattenshow bezocht om zodoende kennis te kunnen maken met diverse fokkers. Zo konden we er meteen achter komen of het klikte.

    Op die manier kun je misschien bij een fokker op een wachtlijst komen.

    De meeste kattenverenigingen hebben een service kittenbemiddeling. Daar zou je je ook aan kunnen melden. Ik weet in ieder geval dat Felikat en Mundikat die service hebben.

    Verder kun je hier op de pagina natuurlijk diverse fokkers en een site met kittenbemiddeling vinden!

    En verder wil ik je aanraden vooral geduld te hebben als je zeker weet wat je wilt en met minder geen genoegen te nemen.

    Succes!

    Ilja

  • Ans

    Bij de kittenbemiddeling van de diverse kattenverenigingen vragen waar er kittens geboren zijn. wat ik weet ligt de prijs tussen de € 680 en € 636 , dat ligt aan hoe mooi ze zijn, of ze perfect zijn of bijna perfect. Je kan ook op shows gaan kijken om je te oriënteren. Er zijn twee soorten verenigingen de aghankele en de z.g.n. onafhankele verenigingen. Je kan ook in België en Duitsland gaan vragen bij de verenigingen. Veel succes. Poezengroetjs van Ans.

  • truus

    Hoi Brigitte

    Ik lees dat je op zoek bent naar een Brits korthaar silver tabby.

    De prijzen van deze kleur is normaal gesproken niet duurder als een brit van een andere kleur.

    Normale prijzen zijn tussen de F800,– en F900,–.

    De prijzen worden opgedreven omdat de vraag groter is als het aanbod.

    Geef je op bij een kittenbemiddeling b.v. van Felikat en maak er geen spoedklus van.

    Veel brittengroetjes Truus.