Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gewicht Britse korthaar

  • Francis

    Mijn Britse kater Silver is bijna 5 maanden en weegt nu al 2,5 kilo is dit niet te zwaar al?

    Onze andere kater Tieko een htk is nu 1,5 jaar en weegt 5kilo maar die was toen hij zo oud was niet zo zwaar maar die at toen ook erg slecht en Silver eet als een dijker eerder vreet.

    Maar hij is wel speels en naar mijn idee zijn ze allebei wel gezond Silver lust ook alles en Tieko is erg kieskeurig lust bijna niks.

    Maar wat geweldig deze pagina eindelijk meer mensen met het Britten virus.

    Ik zal me nog even voorstellen ik ben Francis 25 jaar woon 1,5 jaar samen met een geweldige gozer die mijn beestengekte voor lief neemt.

    We hebben dus Tieko een huis,tuin,en keukenkat van 1,5 heel lief maar met gebruiksaanwijzing we hebben Baloe een heel domme lieve labrador van 1,5 jaar en sinds november zijn wij de trotse bezitters van Unique Silver Treasure een Britse korthaar silvertabby blotched.

    Ik was al een tijdje gek van dit ras en nu is hij er dan eindelijk het word een dekkater en ik wil er dit jaar een poes bij en dan gaat het echte werk voor ons beginnen.

    Jullie horen nog van mij het word hier vast gezellig

  • Ilja van der Leek

    Hoi hoi,

    Nee hoor, 2,5 kilo is echt niet te zwaar. Wij hebben een poesje van 5 maanden en die weegt ook 2,5 kilo.

    Leuk dat je blij bent met de pagina! Ik hoop je hier vaker tegen te komen.

    Groetjes van Ilja.

  • Ans

    Zolang je het ruggegraatje nog kan voelen is ie niets te zwaar. Maar Britten zijn nu eenmaal flinke katten, dus veel zwaarder dan b.v. siamezen.poezengroetjes van Ans.

  • Nienke

    Wij hebben een kater Karel van 3 jaar die nu ruim 5 kilo weegt. Veder hebben we 2 poezen.Nena is 2 jaar en woog altijd 3 kilo. Ze is in november geholpen en wordt nu wel zwaarder. Karel en Nena hebben een samen kleintjes gehad. Asja een poesj hebben we zelf gehouden. Ze is nu 1 jaar en weegt 3,5 kilo. Mijn ouders hebben een kater uit dit nestje die weegt nu al ruim 6 kilo. Hoe zwaar de andere kater is weet ik niet. Abeltje woont nu bij Ans. Britjes zijn zwaarder dan de meeste andere rassen. Dat vind ik juist het mooie aan Britjes.

    Ik vind het trouwens een prima initiatief om een prikbord speciaal voor Britjes te openen.

    poezengroetjes Nienke

  • Ans

    Ha Nienke, leuk je hier te ontmoeten. Ja je maakt me wel jaloers hoor met dat gewicht van de katers. Mijn allerliefste Abeltje komt nog niet hoger dan 3 1/2 kg. Maar ja wat wil je hij moet op al de poezen letten. Hij heeft nog niet voor nageslacht gezorgd. Dat wordt wel eens tijd. de ondeugd.

    Knuffel voor al de knuffels en voor jou de poezengroetjes van Ans.

  • Gerard Winkes

    Hallo Francis,

    Wij hebben een poesje van 4 maanden en dat weegt dus nu 2800 gram!

    Heb m'n fokster gevraagd of dat normaal was. Ze zei dat dat echt geen kwaad kon. Ze zijn nu eenmaal groot en mollig zie ze.

    Veel plezier van je katertje.

    Groetjes Gerard en Sylvia.

  • Pat

    Hoi iedereen,

    sinds 21 december ben ik ook de gelukkige huisgenote van een britse korthaar. Onze Archie wordt op 21 januari 4 maanden en woog eergisteren maar liefts 2250 gram. De dierenarts voorspelde dat hij een zeer flinke kanjer zal worden…

    Groetjes,

    Pat

  • Top Lady

    Hallo.

    Onze Percy is een Britse korthaar (LILAC)

    het is een ex kater

    en is nu 4.½ jaar oud

    hij weegt 6.6 kilo

    ook ik heb de dierenarts erna gevraagd maar zij vond het een ok gewicht

    dus wij gaan vrolijk verder het is een schatje

    groetjes

  • stefanie.Determan@hotmail.com

    Hij is zeker niet te zwaar hoor. Mijn kater van 9 maanden weegt 5 kilo. Hij lijkt mij eerder te licht dan te zwaar.

  • pussycatjazzy

    Belachelijk dat dierenartsen hier niet in meegaan. Heb een dierenarts gehad die mijn Britse kort haar te zwaar vond. Kat was toen 6 jaar en 4,8 kg. Volgens hem 8 ons. Later hoorde ik dat dit gewoon bij het ras hoorde en ze helemaal niet te zwaar was. Ik moest mevrouw op een streng dieet zetten en het liefst zijn rare brokjes afnemen.Duggggggg denk ik het niet.

    Ben toen met haar gedeelte gaan barfen (rauwvoer) Dus echt vlees gegegeven. Ze viel iets af. 4,5kg Blijkt nu gewoon veel te licht te zijn. Nu heeft ze heel veel beweging voor een bijna 16 jarige kat kan lekker in de tuin rondhangen en ook loopt ze 2 trappen constant op en neer en weegt 4,2kg. Ze is eigenlijk veel te mager.Maar deze katten hebben een veel dikkere vel. Ze lijken daardoor dikker. En dierenartsen zouden eigenlijk moeten worden opgeleid dat er bepaalde rassen zijn die geen overgewicht hebben maar in een andere gewichtklasse horen. Ook horen katten heel langzaam af te vallen anders gaan ze dood.

    Deze dierenarts ging echt niet met zijn tijd mee. Mijn kat heeft een waas over haar ogen. Ik moest haar 3x per dag haar druppelen met lacriforte als ik dat niet zou doen dan zou ze blind worden. Van kunstmatige tranen. Laat je daarom niet alles wijs maken door een dierenarts. Vraag een second opinie. In het Dierartsen rijk zijn er bepaalde artsen die liever voor hun portemonee gaan dan voor het dier. Schandalig!! Gelukkig zijn er ook goede.