Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

MIAUW!!!!(Help ons)

  • Sabien

    Onze brit is 14 jaar en van het vrouwelijke geslacht.

    Sinds ong.3 maanden miauwt ze s'nachts!

    Eerst viel het wel mee, maar het wordt steeds erger,ze miauwt zeer klagerig,hard maar ook met zo'n diep keel geluid.

    Als we haar roepen,is het even stil,maar niet voor lang……………………

    Sinds 2 maanden is onze golden retriever overleden,en we hebben het idee dat het daarna erger is geworden,maar zijn er niet zeker van,of dit ook een oorzaak is.

    We worden er af en toe erg moe van,wie weet hoe het komt,en wat we er aan kunnen doen???????????????????

  • magda

    hallo Sabien,

    Zou het iets te maken kunnen hebben met doofheid en/of omdat ze zich alleen voelt?

    Probeer haar 's nachts mee te nemen naar jullie slaapkamer en kalmeer haar, dus niet roepen, maar even aanhalen. Ook dat roepen zal ze, als ze doof is of wordt, niet echt meer horen.

    Ik heb wel eens gehoord dat je ook een knuffel bij haar in haar mandje kan doen, om zich niet zo alleen te voelen.

    Schijnt te helpen.

    Succes!

    magda

  • Ans

    Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Maar wat wel vaak wil helpen is onder haar mandje of dekentje een tikkende wekker neer te leggen. Zij hoort dat dan en denkt dan misschien dat dat de hond is, of althans dat ze niet alleen ligt. Het is het proberen zeker waard.Dus geen elec. wekker maar een ouderwetse die je op moet winden en die alsdoor tiktaktiltak zegt.Veel succes. Poetjes van Ans.

  • Sabien

    Ze slaapt op de hoes van de mand van onze hond,de geur dus!

    Nu heb ik gehoord dat als alles weg is van de hond dat het over is,zou het echt zo zijn?

    Ik heb nl. alles nog bewaard,van speeltjes tot waterbak,omdat ik regelmatig oppas op andere honden.

    graag reactie!

  • Ilja van der Leek

    Hoi,

    Er is natuurlijk een verschil tussen bewaren en bewaren! Kun je de spullen niet een tijdje in een kast leggen of op zolder? Dan merk je vanzelf of dat de oplossing is…

    De opmerking dat zij zich misschien alleen voelt vind ik een heel logische. En zeker 's nachts, als jullie, haar baasjes, slapen. Dan is zij wakker en alleen. Mag ze bij jullie op de slaapkamer slapen?

    Succes!

    Ilja

  • Sabien

    Ik denk inderdaad dat het een deel te maken heeft,met het alleen voelen.

    Zoals nu op dit moment;ik zit op 1 hoog achter de pc,en ze sliep beneden op de bank.

    Op het moment dat ik hier zit,begint ze klagelijk te miauwen,totdat ze me vind.

    Een kat kan toch ook dement worden,wat zijn daar de verschijnselen van?

    Overigens bedankt voor jullie reacties!!!!

    En een hele harde mauw van Dushi!

  • Sabien

    Nee maar,ze is zomaar AL 3 nachten stil,onze prinses!

  • Sabien

    Jaaaaaaaaaaaa,onze prinses heeft weer een nieuwe slaapplek!

    mevrouw ligt onder de zonnebank,dag in dag uit,maar ze is stil,en erg tevreden.

    Nieuws volgt!