Alweer even geleden, hier een kleine update voor mensen die voorheen de berichtjes gelezen hebben.

Luna is geboren op 12-04-2006. Toen ze 10 maanden was kwamen we er achter dat ze een zware ontwikkeling van hcm had. Haar levensverwachting was ongeveer 4 jaar en die tijd was ze al voorbij. Waar we erg op moesten letten was vocht in de longen.

De afgelopen maand had ze eerst om de paar dagen een heel benauwde bui. Eerst was het even, hmm wat is dat? Eerst dacht ik dat ze moest spugen. Maar ze werd echt benauwd tot in haar tenen. En het werd frequenter tot iedere dag, zo'n bui kon een kwartier duren. Dit hebben we 1,5 week aangekeken en afspraak gemaakt in Gent ( bij mevr. Putcuyps).

We waren er eigenlijk van overtuigt dat haar longetjes vol zaten met vocht en dat ze ingeslapen moest worden. Ik zag er zo tegenop :(. Dat was wel het toekomstbeeld.

In Gent bleken haar kamers er eigenlijk heel goed uit te zien. Wel bindweefsel vorming wat wel een extra risico vormt maar het zag er eigenlijk heel goed uit. Daarna 2 rontgenfoto's van haar longen. Geen vocht, absoluut niet zelfs. Maar wel een hele waas over haar longen (haar bronchieen). Ze heeft astma. Dat bedenk je toch niet??

Ondanks dat astma ook wel ernstig is waren we toch heel erg opgelucht. (behalve de rekening van 214 euro haha). Ze heeft nu 3 weken aan de pillen gezeten en ik merk nu dat het af en toe weer terug komt. De pillen zijn ook geen uitkomst want cortisonen en hcm is een hele slechte combi.

Het komende jaar hoefde we ons geen zorgen te maken (al kan een plotselinge hartaanval altijd). Dit hadden we niet kunnen dromen :)

Gaia wordt 3 maart alweer 7. Via dit prikbord (frans) heb ik haar opgehaald, toen was ze 9 maandjes. Ze heeft ook hcm maar het gaat uitstekend met haar.

En de andere 7 poezen ook. Nog steeds hetzelfde clubje. Poes en Lotje (zomer 2001), Tijger en Snoetje (10-04-2002), Gaia (03-03-2004), Mereltje (21-03-2004),), Pluisje en Pablo (12-09-2005), Luna (12-04-2006).

Van de week zal ik foto's plaatsen.

sandra