Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zeer angstige brit

  • Mia

    Sinds een paar dagen heb ik een Brits korthaar in huis.

    Deze gewezen kater is 2,5 jaar oud en komt uit een gezin waar

    hij door de Jack Russel van het huis werd geplaagt en achterna werd gezeten.

    Hij heeft nog niet gegeten gedronken of de kattenbak bezocht.

    Zit heel zielig op de trap, mag hem niet optillen of aaien dan krimpt ie in elkaar en gaan zn oorjtejs naar achter

    Hij reageert echt nergens op. Ik laat hem dus maar met rust, maar dit mag niet te lang duren

    hij heeft toch zn eten en drinken nodig.

    Dit duurt nu al 72 uur.

    Wie oh wie heeft tips zodat dit beestje weer wat levendiger wordt.

    heb het al geprobeerd met speelgoed en katte snoepjes

    groet

    Mia

  • mirjam

    uhmm een kat dat zo lang niet drinkt kan dood gaan. vanwege leververvetting. aub ga naar de dierenarts en zorg dat het diertje wat vocht krijgt. of toch zelf met hem aan de slag om hem vocht te geven. denk dat hij meer heeft mee gemaakt dan dat u weet (helaas voor hem). succes met hem en hou ons op de hoogte

  • jacques

    beste

    ik heb dit onderwerp gelezen en ben toch een beetje geschrokt

    heeft u al naar de dierenarts langs geweest doe dit zonder twijfel, het kan van alles zijn bevoorbeeld iets met het gebit .

    BV een klap of stamp gehad ,of de hond heeft hembij het strottenhoofd gebeten , en is de wonde binnenin

    probeer eens met natte voeding bv whiskas voor kleine katjes,u kan hem ook druivesuiker opgelost in water geven

    en voor de voeding later vraag aan de vorige eigenaar wat hij nam droog of nat

    mijn voorkeur als hij droog gewoon is neem dan royal cannin voor britse korthaar

    maar ga zeker naar de dierenarts

    en hou mij op eventueel op de hoogte, het bang zijn zal verbeteren maar hij moet eerst eten

    vg

    jacques

  • jettebl2@hotmail.com

    Hallo Mia,

    Misschien zou je koolvis kunnen koken,zijn ze meestal dol op en veel vocht.

    Succes en gr Henriette

  • Mia

    Bedankt allemaal

    Inmiddels heeft deze kleine dondersteen wat gegeten en gedronken. (tu)

    mensen wat was ik blij.

    Heel langzaam, iedere dag een stapje vooruit.

    Ik mag hem nu aaien maar vooral nog geen onverwachte bewegingen maken

    dan duikt ie in elkaar het arme beest, meerdere mensen in huis vind ie ook nog niets.

    maar dat komt vast wel goed met veel geduld en liefde.

  • Annet

    Beste Mia

    Ik ben blij dat je Brit iets gegeten heeft maar dat is niet genoeg! Zoals Miriam al schreef, wanneer een kat 24 uur niet gegeten heeft, dan kan er leververvetting op treden en dat begint met misselijkheid. Door de misselijkheid wordt de eetlust nog minder en geraak je in een vicieuze cirkel.

    Ik adviseer je om een Feliway-verstuiver bij de dierenarts te kopen en eventueel wat Valium aan de dierenarts te vragen. Dat kalmeert en wekt de eetlust op. Daarnaast zou je ook Hills-AD bij de dierenarts kunnen kopen. Dat is hoogwaardig, smakelijk, zacht voer wat vooral aan katten gegeven wordt die net een operatie hebben doorstaan.

    Zorg er voor dat je kat alleen ergens kan eten in een rustige omgeving met zo min mogelijk prikkels. Geef hem de kans om te eten (ga dus niet al na 5 minuten kijken, maar wacht een half uur).

    Na het eten mag je zoveel aaien als de kat goed vindt, maar laat de kat tijdens het eten met rust.

    Dwangvoeren is bij een angstige kat geen optie, maar hij MOET gaan eten en niet een paar hapjes maar een heel blikje (verdeeld over de dag)!