Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kater wil niet dekken

  • Miranda

    Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen…..zit met mijn handen in het haar. Ik ben in het bezit van een zeer mooie kater van inmiddels 2,5 jaar oud. De kater is getest op FelV, Fiv, HCM en PKD en helemaal gezond.

    Het probleem is dat hij niet wil dekken. Nu heb ik deze kater in mijn cattery omdat ik hem erg mooi vind wat betreft zijn type en achterliggende lijnen en baal dus verschrikkelijk dat meneer er geen zin in heeft. Ik heb meerdere malen een poes bij hem gezet, hij snuffelt onder de staart en blijft de hele tijd bij de poes in de buurt, maar dekken doet hij niet.

    Nu heb ik al eens geprobeerd om hem te helpen (op aanraden van bevriende fokkers) maar hij kijkt me alleen maar aan alsof ik gek ben geworden.

    Nu heb ik in het boek van ‘Het spectrum - Katten’ gelezen dat dit kan inhouden dat de kater een gebrek heeft aan mannelijke hormonen en dat dit bijgespoten kan worden bij de dierenarts.

    Nu is mijn vraag: heeft iemand hier al eens van gehoord of zelf ervaring mee??? En welke hormonen worden er dan gegeven? Hoe reageerde de kater erop enz. enz.

    De gezondheid van de kater staat voorop en mocht dit negatieve gevolgen voor hem hebben, gaat dit hele feest natuurlijk niet door.

    Ik heb reeds contact met mijn dierenarts gehad, maar deze gaf aan hier nog geen ervaring mee te hebben. Ze zou ook niet weten welke hormonen ze dan toe moest dienen, vandaar mijn hulpkreet op dit prikbord!

    Alvast vriendelijk bedankt!

  • Jeanine

    Heb je er al eens over gedacht om contact op te nemen met een animal-communicator. Klinkt misschien gek, en is in de alternatieve hoek. Maar als het je helpt … .

    groetjes & suc6!

    Jeanine

  • Lisa26

    Kijk eens op Spat met hun gelijknamige website. Zij hebben een hoop Homeopatische middelen voor dit soort dingen. Heb er verder geen ervaring mee.

  • Menke

    Hallo Miranda,

    Heeft jou kater misschien lang bij je poezen gelopen?

    Er zijn katers die als ze heel lang bij de poezen hebben gelopen ze later niet meer willen dekken.

    groetjes,

    Menke

  • Miranda

    Nee, mijn kater zit apart op zijn eigen dekkaterverblijf, met een andere kater. Hij heeft nooit vrij tussen de poezen gelopen.

  • wim

    Ik heb nu ook een kater die niet wil dekken.

    Ben het aan het proberen met homeopatie korreltjes en druppeltjes.

    Hij is nu voor de tweede keer bij de krolse poes , maar doet er niets mee.

    kijk wel wat het diet.

    groetjes wim